Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vulgarita dětí z pohledu učitelek a učitelů na základní škole
Strejčková, Helena ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na vulgaritu dětí z pohledu učitelů a učitelek na základní škole. Vulgarita dětí je socio-psychologicko-komunikačním fenoménem, který je ve společnosti často diskutovaným, ale téměř výzkumně nezkoumaným. Cílem práce bylo definovat faktory důležité pro vnímání a hodnocení vulgarity dětí ze strany učitelů a učitelek, upřesnit situace, ve kterých se s ní setkávají, jak na ni reagují a zjistit, jak hodnotí spolupráci s rodiči ve chvíli, kdy s nimi mají dětskou vulgaritu řešit. Výzkum ukázal, že podle učitelek a učitelů mají děti znalost vulgárních slov z rodiny, od vrstevníků a z médií. Oproti minulosti vnímají zintenzivnění používaných slov a posun dříve vulgárních slov do slov, která děti vnímají jako normální. Starší děti podle nich používají vulgarismy častěji a užitá slova jsou více intenzivní, než u dětí mladších. Při hodnocení ne/vhodnosti vulgarity učitelky a učitelé reflektují situační kontext - v jakém prostředí a mezi jakými lidmi je použita, komu je adresována. Hodnotí funkci a intenzitu slova, které dítě použilo. Každý z těchto faktorů má škálu od vhodnosti/přijatelnosti po nevhodnosti/nepřijatelnost. Reakce na vulgaritu jsou velmi variabilní, odpovídají vnímané míře nevhodnosti vulgarity v dané situaci. Škála reakcí se pohybuje od ignorování vulgarity až po...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.